Discussions sur le système Pathfinder.

Répondre
Namtarou
Beketien Exalté

Discussions sur le système Pathfinder.

Message par Namtarou » sam. 9 juil. 2011 11:00

En faisant ma promenade régulière sur les forums Paizo, je suis tombé sur un point intéressant :
As to the Paladin's Detect Evil, in Pathfinder most aligned creatures with 5 or fewer hit dice have no aura to detect. The exceptions to this would be Clerics and Paladins, and aligned undead and outsiders. The chart is on top of p.266 in the Core Rulebook.

This basically means that in a fair sized town, a Paladin is only going to find a handful of people with evil auras. Even if a sizable chunk of the town is evil aligned, the vast majority will lack a discernible aura.
Du coup, je doute qu'on ait pu pouvoir juger de l'alignement des différents bandits (sauf peut être le Seigneur Cerf).

Et pour ceux que ça intéresse, la discussion d'où vient la citation peut être trouvée par là

Edit parce que je ne résiste pas : Stop oppressing my culture, you ethnocentric bitch !
Membre du comité de protection du mode texte.

Adrien
Chimère

Re: Discussions sur le système Pathfinder.

Message par Adrien » lun. 11 juil. 2011 18:47

Comme convenu, j'ai renommé le sujet de Namtarou pour en faire une discussion plus générale qui pourra servir à discuter des éléments du système qui auraient été oubliés ou que nous souhaiterions changer !

D'ailleurs, Xanven je veux bien que tu postes ici le changement que tu as proposé pour l'Hex "Slumber", ça m'évitera de l'oublier :d

Xanven
Jérémilien des steppes

Re: Discussions sur le système Pathfinder.

Message par Xanven » mar. 12 juil. 2011 03:34

Ca marche :
Slumber (Su): A witch can cause a creature within 30 feet to sleep. A successful will save negates the effect of the hex.
If the creature fails its save and has a number of hit dice equal to or less than the character's witch levels, it falls under a deep, magical sleep, as per the sleep spell. If the creature has more HD than the character's witch levels, then it is only dazed.
Any immunity to sleep still applies against the daze effect. The effect lasts for a number of rounds equal to the witch's level, but ends immediately if the creature takes damage. The creature will not wake due to noise or light, but others can rouse it with a standard action.

Répondre

Retourner vers « Pathfinder "KINGMAKER" par Adrien »